Az önjelölt VIP vendégek gyengébb kiszolgálásra vannak ítélve, írja egy felszolgáló-blogger aki szintén a szinfalak mögötti életről tálal ki. "Egy pincér a borravaló és a ráfordított munka arányát igyekszik javítani." Vagyis a rossz jattolók kiesnek a játékból. Bevallása szerint felvett egy flegma hozzáállást azokkal szemben akik ismertek arról hogy nem ismerik a borravalót. A legkevesebb amit tehetek, a 'bárcsak máshol lennék' arckifejezés, írja.
Létezik az étterem-karma. A hozzáállás nagyban függ a vendégtől is. Természetes emberi tulajdonság, hogy ha tudod a vendégről, hogy megbecsüli a munkád, jobban fogsz vele bánni. Házsártos vendéggel házsártossá válik a fogadtatás is. Mint a hölgyikével aki azért hisztizett mert nem kapta vissza elég gyorsan az ottfelejtett mobiltelefont. A goromba vendég sehova nem fog kilyukadni. Sokan azt vallják a vendégnek mindig igaza van, de ez messze áll az igazságtól. Végeredményben a gyeplő nem a vendég kezében van, hanem a felszolgálóéban, az étteremvezetőében, és a tulajéban. Csak rajtuk áll, kellemes élményben lesz-e részed vagy nem. Az első részben említett éttermi napló írója is ezt vallja: "Akik mind anyagi, mind humánus értelemben bőkezűek 100%-ban 'úgy alussza álmát, ahogy vetette az ágyát'. Ellenben akik a tiszteletet tiszteletlenségükkel akarják kiharcolni, görbe tükör elé vannak állítva, milyen sajnálatosak is." És ott áll jónéhány feljegyzés a naplójában, ami ezt bizonyítja.
Kiváncsi lennék néhány benfenntes és néhány vendég véleményére ebben a néhány részben leírtakkal kapcsolatban. Részemről nem fejtegetném tovább, csak feszegetném...
a négyrészes cikk forrása lifestyle from yahoo canada némi saját tapasztalattal megspékelve.