Egyesek visszatetszőnek találják az ily részletes adattárolást, mintha csak a 20. századi tanárnénijük szigorú feketepontjaira emlékeznének. Végülis ki akar hazemenni egy jó vacsora után úgy, hogy attól tartson a pincére egyben 'ávós' is? A több évtizede a szakmában forgolódó tulaj mégis úgy védi módszerét, mint az üzlet elengedhetetlen részét. Ügyel rá, mint a poharak tisztaságára. Minden este, a személyzet nyitás előtt elolvassa és megtárgyalja az előző napot. Elővigyázatosság vagy felkészültség - a vendég nem akar rossz étterembe menni, mi pedig nem akarunk rossz vendégeket. És persze, a napló nem saját ötlet. Jónéhány étteremben ahol dolgoztam, ott van az a bizonyos könyv.
Persze nem minden étterem tart kézzel írt naplót az irritáló vendégekről, de nyilvántartás minden jobb helyen létezik. A legtöbben még mai napig sem ismerik be hivatalosan, de név nélkül már szívesen regélnek arról, hogyan kommunikálják ezt jegyzetekben, email-ben vagy az asztalfoglalási szoftverben, mint az 'Open Table'. Ez a program a vendég aktájába jegyzi hányszor járt itt, mennyit költött és egyéb megjegyzéseket. Az 'Open Table' a klasszikus maitre d' feje számítógépesítve.
Van egy érdekes könyv is: 'Kösz a jattot: egy cinikus pincér feljegyzései'. A felszolgálók írott kódjait említi, mint SZL=szemétláda, Isten=bármit kérhet.
Egy másik népszerű étterem tulaja elismeri, ő arra használja az asztalfoglalási szoftvert, hogy távoltartsa a problémás vendégeket: "Ma reggelre 35 telefonüzenet várt, prioritást adunk azoknak, akiket szeretnénk itt látni, és utána válogatunk azokból akik nélkül köszönjük, de megvagyunk."
A lista legtetején természetesen a részeges, a hangos, és a trágár áll. Na és persze a lopósok, akik nem birják megállni hogy haze ne vigyék a borsörlőt vagy a kiskanalat.
folyt. köv.
Ez is érdekelhet: 10 intő jel hogy rossz étteremben ülsz