Do you have a goulash?

minden ami gasztró és néha ami nem...

HTML doboz

online poker

ÓRA

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

follow me

Friss topikok

  • avissi: Hát igen. Mi sem vagyunk jobbak: arra sem vigyázunk, amire lehetne, és nem úgy, ahogy kellene. Az ... (2012.01.23. 23:54) Fogyókúra
  • nemecsek ernő áruló: Persze ha már itt tartunk, engem jobban érdekelne, hogy kell-e pácolni a húst, és meddig, miben, h... (2011.12.13. 10:33) Csináld magad - Wellington bélszín
  • diobisztro: A sütőpor nem maradt ki véletlenül? Szerintem kell bele. Nagyon jól néz ki! (2010.09.15. 12:14) 3 perces csokisüti
  • Jubilee: Kérek kontaktot a lányokhoz és a jövő héttől már rá is fekszünk az ügyre, hogy beszervezzük őket p... (2010.09.13. 17:18) Fénykép és gasztronómia - Életem első húsvétja
  • Pollen: @panetu: Hahóóó.. Neked szövegértelmezési problémáid vannak. Emberünk ezt írta: "Ez az elsődleges,... (2010.03.31. 13:11) Érvek a fagyasztott rák mellett

MINER

gasztronómiai kicsapongások

2010.03.07. 16:42 andizoli

Terítéken a felszolgálás 2.

Címkék: étterem emlékeztető életmód érdekesség étel ital étteremkritikák maitre d felszolgálás éttermi szerviz éttermiség étteremvezető open table asztalfoglalási rendszer

Az első rész itt..

Egyesek visszatetszőnek találják az ily részletes adattárolást, mintha csak a 20. századi tanárnénijük szigorú feketepontjaira emlékeznének. Végülis ki akar hazemenni egy jó vacsora után úgy, hogy attól tartson a pincére egyben 'ávós' is? A több évtizede a szakmában forgolódó tulaj mégis úgy védi módszerét, mint az üzlet elengedhetetlen részét. Ügyel rá, mint a poharak tisztaságára. Minden este, a személyzet nyitás előtt elolvassa és megtárgyalja az előző napot. Elővigyázatosság vagy felkészültség - a vendég nem akar rossz étterembe menni, mi pedig nem akarunk rossz vendégeket. És persze, a napló nem saját ötlet. Jónéhány étteremben ahol dolgoztam, ott van az a bizonyos könyv.

 Persze nem minden étterem tart kézzel írt naplót az irritáló vendégekről, de nyilvántartás minden jobb helyen létezik. A legtöbben még mai napig sem ismerik be hivatalosan, de név nélkül már szívesen regélnek arról, hogyan kommunikálják ezt jegyzetekben, email-ben vagy az asztalfoglalási szoftverben, mint az 'Open Table'. Ez a program a vendég aktájába jegyzi hányszor járt itt, mennyit költött és egyéb megjegyzéseket. Az 'Open Table' a klasszikus maitre d' feje számítógépesítve.

Van egy érdekes könyv is: 'Kösz a jattot: egy cinikus pincér feljegyzései'. A felszolgálók írott kódjait említi, mint SZL=szemétláda, Isten=bármit kérhet.

Egy másik népszerű étterem tulaja elismeri, ő arra használja az asztalfoglalási szoftvert, hogy távoltartsa a problémás vendégeket: "Ma reggelre 35 telefonüzenet várt, prioritást adunk azoknak, akiket szeretnénk itt látni, és utána válogatunk azokból akik nélkül köszönjük, de megvagyunk."

A lista legtetején természetesen a részeges, a hangos, és a trágár áll. Na és persze a lopósok, akik nem birják megállni hogy haze ne vigyék a borsörlőt vagy a kiskanalat.

 folyt. köv.

a következő rész itt

Ez is érdekelhet: 10 intő jel hogy rossz étteremben ülsz

 

Bookmark and Share

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://maitre.blog.hu/api/trackback/id/tr801816520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása